Виховна робота - Основні орієнтири виховання
Наказ про організацію виховної роботи у 2025-2026 н.р. переглянути та завантажити >>>
Головною метою виховної роботи у закладі є створення умов для розвитку і самореалізації кожної особистості як громадянина України; формування покоління, здатного навчатися впродовж усього життя, створення і розвиток цінностей громадянського суспільства; соціалізація та інтеграція дітей з особливими освітніми потребами у суспільство. У надскладних умовах воєнного стану цільовим напрямом виховного процесу в новій українській школі є створення максимально можливих безпечних умов для кожної дитини, реалізація безпекової складової здоров’я особистості, забезпечення її фізичного, психічного, соціального та духовного благополуччя. Відповідно, основними завданнями виховної роботи з учнями є:
− надання здобувачам освіти базових знань з основ безпеки, формування поведінки, правильних безпекових дій в умовах воєнного стану, дотримання правил збереження свого та (оточуючих) здоров’я, життя у разі бойових дій;
− надання психологічної підтримки, забезпечення психолого педагогічного супроводу емоційно вразливих категорій осіб;
− сприяння адаптації та емоційно-психологічної підтримки тимчасово внутрішньо переміщеним особам;
− формування рис і якостей українця-переможця у війні Росії проти України: твердості духу й моральної стійкості, витримки, сили волі; протидії ворожій пропаганді, віри в перемогу; здатності та вмінь протистояти негативним емоціям, стресу, тривозі; співчуття, милосердя, взаємодопомоги, відчуття себе громадянином.
У 2025-2026 навчальному році напрями й завдання виховної роботи в закладі загальної середньої освіти визначено нормативно-правовими документами:
Закон України «Про освіту» від 05.09.2017 № 2145-VIII;
Закон України «Про запобігання та протидію домашньому насильству», із змінами і доповненнями, внесеними Законом України від 13 грудня 2022 року N 2849-IX;
Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України проти булінгу (цькуванню)» від 18.12.2019 року №2657 –VIII;
Закон України «Про протидію торгівлі людьми» від 13 квітня 2012 року N 4651-VI, зі змінами від 13 грудня 2022 року N 2849-IX;
Закон України «Про повну загальну середню освіту» від 16 січня 2020 року № 463-IX зі змінами від 26.02.2025 №4265 –ІХ;
Закон України «Про охорону дитинства», № 2402-III від 26.04.2001 зі змінами від 14.05.2025 №4438 –IХ;
Указ Президента України від 25.05.2020 № 195/2020 «Національна стратегія розбудови безпечного і здорового освітнього середовища у Новій українській школі»;
Указ Президента України від 08.05.2023 № 226/2023 «Про День Європи»;
Конвенція ООН про права дитини (ратифіковано Постановою Верховної Ради України від 27.02.91 № 789-XII, редакція зі змінами від 20.11.2014, підстава 995-160;
Постанова № 864 від 30.07.2024 року Кабінету Міністрів України Державна цільова соціальна програма з утвердження української національної та громадянської ідентичності на період до 2028 року.
Розпорядження Кабінету Міністрів України від 30.03.2023 № 269-р «Про затвердження плану заходів з відзначення подвигів ветеранів війни, проявлених під час захисту суверенітету, територіальної цілісності та недоторканності України, на період 2023-2026 років»;
Розпорядження Кабінету Міністрів України від 07.04.2023 № 301-р «Про схвалення Концепції безпеки закладів освіти» зі змінами № 202-р від 07.03.2025;
Концепція реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року (Розпорядження Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 № 988-р);
лист Міністерства освіти і науки України від 14.08.2020 № 1/9-436 «Про створення безпечного освітнього середовища в закладі освіти та попередження і протидії булінгу (цькуванню)»;
лист Міністерства освіти і науки України від 10.03.2021 № 1/9-128 «Щодо необхідності проведення додаткових профілактичних заходів в середовищі дітей та підвищення обізнаності батьків»;
лист Міністерства освіти і науки України від 09.07.2021 № 4.5/1992-21 «Щодо відзначення Дня пам’яті захисників України, які загинули в боротьбі за незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України»;
лист Міністерства освіти і науки України від 17.03.2022 № 1/3485-22 «Методичні рекомендації щодо проведення бесід з учнями закладів загальної середньої освіти з питань уникнення враження мінами та вибухонебезпечними предметами»;
лист Міністерства освіти і науки України від 30.05.2022 № 1/5735-22 «Про запобігання та протидію домашньому насильству в умовах воєнного стану в Україні»;
на виконання Програми МОН України «Виховна робота. 1-4 класи», «Виховна робота. 5-10 класи»,
на виконання заходів комплексної програми «Правопорядок на 2025 – 2027 роки» СМР» наказ №419 від 31.12.2024 року;
Листа Управління освіти і науки Сумської міської ради №13.01 – 18/1566 від 26.08.2025 «Про організацію освітнього процесу у 2025-2026 навчальному році»,
Листа МОН від 03.08.2023 року №1/11479-23 "Про методичні рекомендації "Безпечне освітнє середовище: Надання індивідуальної підтримки учням з особливими освітніми потребами під час підготовки до реагування на надзвичайні ситуації"
Додатку до листа МОН від 22.06.2023 р. №172 «Безпечне освітнє середовище: надання індивідуальної підтримки учням з особливими освітніми потребами під час підготовки до реагування на надзвичайні ситуації»,
листа МОН України від 26.08.2021 №1/9 – 423 «Про виконання вимог законодавства щодо захисту дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, у тому числі постраждали від жорстокого поводження» , з метою формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок, національно-патріотичного виховання, профілактики булінгу, кримінальних правопорушень, вживання наркотичних і психотропних речовин, протидії домашньому насильству, торгівлі людьми , створення сприятливих умов для становлення та розвитку особистості дитини, формування її життєвих компетентностей, на виконання плану виховної роботи школи на 2025-2026 навчальний рік.
листа ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» від 07.07.2025 №21/08-586 «Про методичні рекомендації «Пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти України в 2025/2026 навчальному році»
методичні рекомендації на 2025-2026 навчальний рік Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, Протокол №6 від 27.06.2025 року.
листа Управління освіти і науки Сумської міської ради «Про організацію освітнього процесу осіб з особливими освітніми потребами в закладах загальної середньої освіти у 2025-2026 навчальному році №13.01-18/2024 від 03.09.2025.